søndag den 13. januar 2013

Nederdel

Søndagen er brugt foran symaskinen og overlockeren. Jeg har syet en nederdel i et enkelt og klassisk snit. Den er ret simpel men tager alligevel noget tid at sy - lynlås, knaphul, lommer og foer tager altid længere tid end jeg regner med. Resultatet er blevet godt men ikke prangende.

Stoffet blev købt til et par bukser som jeg syede på syskolen i efteråret, og resterne er nu blevet til en nederdel. Jeg syr meget til mine børn men vil gerne lave endnu mere til mig selv.

4 kommentarer:

Dührkoop sagde ...

Hvor er den fin - en rigtig fed basis ting til garderoben. Kender kun alt for godt det der med at få syet en masse til børnene - og for lidt til mig selv.
KH Gitte

Gitte sagde ...

Tak, Gitte. Ja, det er dejligt med basisting, jeg har fået lyst til at sy meget mere til mig selv men skal lige have lavet fastelavnskostumer til børnene først.

Kh Gitte

simpelsyning sagde ...

Den ser da eller flot ud - hvordan sidder den?

Gitte sagde ...

Tak, det er en nederdel i et klassisk snit, den sidder tæt uden at være fuldstændig stram.